Vang Vieng

24 januari 2020 - Vang Vieng, Laos

Dag 9: Vrije dag in Vang Vieng

Het ontbijt was goed verzorgd. Om negen uur met Cocky en Emile een wandeling gemaakt in de omgeving. Een tolbrug over en verder langs de rivier Nam Song gelopen. De warmte viel nog mee want het is licht bewolkt. na het oversteken van een smalle bamboebrug eerst een kopje koffie gedronken. Twee vrouwen zochten wieren in  de ondiepe rivier. Met hulp van Maps.me weer verder gewandeld. Weer over een bruggetje naar een eiland. Daar heerste rust. Een enkel hostel en verder natuur. Aan het einde van het eiland werden we, door een ontbrekend bruggetje, genoodzaakt een werd ep stroompje over te steken. Lichtvoetig sprongen de oudjes erover zonder natte voeten te krijgen. Terug in het stadje naar de Luang Prabang Bakery voor koffie met gebak. En we hebben ook een lekker belegd broodje voor de lunch meegenomen. Het wasgoed opgehaald bij de wasserij en terug naar het hotel. De kosten waren een euro per kilo. Vanwege de warmte houden we vanmiddag rust. Om een uur of drie heeft Jan een paar baantjes gezwommen in het hotelzwembad. Lekker koel water maar zeker niet koud. Wat foto’s voor het verslag uitgezocht. En van alle foto’s een backup gemaakt. met de reisgenoten een aantal spelletjes bridge gespeeld en om een uur of zeven ergens gaan eten. Op een terras met een aangename temperatuur eten besteld. Dat pas na ongeveer een uur werd opgediend. De spicy fish viel wat tegen zowel qua spicy smaak als wat de hoeveelheid vis betrof. Daarna hebben we ergens anders nog lekkere koffie gedronken en om half tien waren we terug in het hotel. Morgen vertrek om acht uur dus we moeten weer op tijd op